AV Impala Drachten 0512-530857

Trainingen loopsport

Lijkt loopsport jou een leuke sport?
Iedereen is van harte welkom om een keer mee te trainen bij één van onze trainingsgroepen. De trainers geven je graag informatie over de mogelijkheden van de trainingsgroep en de trainingstijden. Om de kennismaking wat makkelijker te maken, mag je eerst vier keer gratis meetrainen.

Trainers
Onder leiding van bevoegde en bekwame trainers verzorgt Impala trainingen voor alle leeftijdsgroepen, voor diverse afstanden en verschillende niveaus. Al dan niet gericht op wedstrijddeelname. Regelmatig volgen de trainers een scholing of training om hun kennis op peil te houden.

Trainingsgroepen

Start to Run
Vrijdag van 19.00 uur tot 20.30 uur vanaf de atletiekbaan.
Meer informatie.
Beginnende lopers
Zaterdagochtendgroep 
Zaterdag van 9.00 uur tot 10.30 uur vanaf de atletiekbaan.
Meer informatie.
Recreatieve lopers en wedstrijdlopers
Maandagavond- en woensdagavondgroep
Maandag en woensdag van 19.00 tot 20.30 uur vanaf de atletiekbaan.
Meer informatie.
Beginnende lopers of lopers enige ervaring
Dinsdagavond- en donderdagavondgroep
Dinsdagavond van 19.15 tot 20.45 uur.
Donderdagavond van 19.15 tot 20.45 uur.
Meer informatie.
Ervaren lopers
Woensdagavondgroep
Woensdagavond van 17.30 – 18.00 uur.
Meer informatie.
Milatraining jeugd
Vrijdagavondgroep
Vrijdagavond van 19.00 tot 20.00 uur.
Meer informatie.
Beginnende lopers
De bos/trimloopgroep 
Zaterdag van 08.45 uur tot 09.45 uur vanaf parkeerplaats aan de Poostweg.
Dinsdag van 18.45 tot 19.45 uur vanaf tennisbaan in Beetsterzwaag.
In de wintertijdperiode start de dinsdagavondtraining bij de atletiekbaan.
Meer informatie.
Recreatieve lopers
Sport overdag
Woensdag van 9:30 en 10.30 uur vanaf de atletiekbaan.
Meer informatie.
Recreatieve lopers


Zaterdagochtendgroep: recreatieve lopers en wedstrijdlopers

  • Trainers: René Jaasma, Dirk de Vries en Lizette van der Vegt (reserve).
  • Tijd: 9.00 – 10.30 uur.
  • Leeftijd: gemiddelde leeftijd is circa 45 jaar (mannen en vrouwen).
  • Groepsgrootte: 20 – 30 lopers.
  • Meedoen: Om goed mee te kunnen met deze groep is het prettig als de deelnemers ongeveer 5 kilometer kunnen hardlopen. Dat betekent dat de training, eventueel na een overgangsperiode, geschikt is als vervolg op Start-to-Run.

Om 9.00 uur gaan de lopers zelfstandig inlopen buiten de baan. Dit gebeurt in kleine groepjes met een verschillende loopsnelheid. Tussen 9.20 – 9.25 uur keert iedereen terug bij de kantine. Soms kan er ook gekozen worden voor een duurloop buiten de atletiekbaan.

Na een slok drinken starten we met een uitgebreide loopscholing. We doen oefeningen om de looptechniek en de kracht te verbeteren. Rond 9.45 uur zijn de klaar met de loopscholing en starten we met het hoofdprogramma, de kern. Meestal is dit een interval programma. De omvang en intensiteit kan verschillen en aangepast worden aan de individuele doelen en mogelijkheden. We sluiten de training meestal af met enkele ronden dribbelen op de baan of nog een klein blokje om.

Iedere laatste zaterdag van de maand is de training in het bos bij Beetsterzwaag. We verzamelen dan om 9.00 uur bij het Witte Huis in Olterterp.

terug


Maandagavond- en woensdagavondgroep – beginnende lopers en lopers met enige ervaring

  • Trainers: Jan Bosgraaf op maandag. Jan Woudstra op woensdag.
  • Tijd: 19.00 – 20.30 uur.
  • Groep: Tientallen atleten (mannen en vrouwen, jong tot oud)
  • Meedoen: De maandagavondgroep is voor de lopers met enige ervaring, de woensdagavondgroep voor beginnende lopers.

De trainingen vinden voornamelijk plaats op de baan plaats. Er wordt op looptechniek getraind, en soms wordt er ‘op tijd’ gelopen. Niettemin zijn deze groepen in principe recreatief bezig; het moet plezierig en gezellig zijn. En dat is het ook! 

terug


Dinsdagavond- en donderdagavondgroep (MiLa groep): ervaren lopers

  • Trainers: Andrew Larasen en Herman Hofstee.
  • Tijd: dinsdagavond van 19.30 – 21.00 uur en donderdagavond van 19.15 – 20.45 uur.
  • Groep: Gemengde groep, mannen en vrouwen, alle leeftijden.
  • Meedoen: De trainingen zijn geschikt voor ervaren lopers.

De doelstelling is van deze groep is het verbeteren van persoonlijke prestaties op de midden en lange afstand (MiLa). De groep is vooral prestatiegericht bezig, met daarnaast ook ruimte voor recreatieve lopers. Indien er bij atleten behoefte ontstaat om volgens een schema te trainen, dan wordt dat in overleg met de trainer verzorgd.

terug


Vrijdagavondgroep: beginnende lopers

  • Trainers: Jelly van der Kloet en Sake Jansma
  • Tijd: 19.00 – 20.00 uur.
  • Groep: Gemengde groep, mannen en vrouwen, alle leeftijden.
  • Meedoen: De trainingen sluiten aan op het Start to Run programma.

Trainen bij de vrijdagavondgroep is met plezier, resultaatgericht sporten. Iedereen kan op zijn eigen niveau meedoen. De trainingen sluiten aan op het Start to Run programma. Na afloop wordt er samen koffie/thee gedronken.

terug


Woensdagavond: MiLa groep jeugd

  • Trainer: Richard van der Meer
  • Tijd: 17.30 – 19.00 uur.
  • Leeftijd: gemiddelde leeftijd 14, 15 jaar (jongens en meiden).
  • Groepsgrootte: 12 personen.
  • Meedoen:

De training start met inlopen (tussen de 900 en 1500 meter). Dan wordt er een loopscholing gedaan afgesloten met een versnellingsloop. De gehele warming-up duurt ongeveer 30 tot 40 minuten. De kern van de training varieert. In het wedstrijdseizoen bestaat de kern vaak uit hardlopen. In het winterseizoen wordt de basis gelegd voor de baanwedstrijden en wordt er rekening gehouden met de cross wedstrijden.

Eén keer per twee maanden wordt er buiten de baan getraind. Dan hebben we vooral veel aandacht voor het ‘heuvelwerk’. Natuurlijk zijn er ook leuke spelelementen tijdens de training. De voortgang wordt bijgehouden door de 6 minuten test en/of wedstrijden.

terug


Bos/trimloopgroep – Recreatieve lopers

  • Trainers: Hans Bijl, Hotze Simonides, Jakob Veenstra op zaterdag en Dries Wedzinga op dinsdag.
  • Tijd: zaterdag van 8.45 – 9.45/10.00 uur en dinsdag van 18.45 – 19.45 uur.
  • Leeftijd: Tussen de 52 – 85 jaar (mannen en vrouwen).
  • Groepsgrootte: 10 – 12 personen.
  • Meedoen: Deze trainingen zijn geschikt voor recreatieve lopers die een zekere conditie willen bereiken, dan wel willen behouden.

De groep traint op zaterdagmorgen vanaf de parkeerplaats aan de Poostweg (Afslag Hotel Restaurant Lauswolt) en gedurende de zomertijd op dinsdagavond vanaf de parkeerplaats bij de tennisbaan te Beetsterzwaag. Tijdens de wintertijd start de dinsdagavondtraining vanaf de atletiekbaan.

We beginnen de training met ongeveer 1 á 1,5 kilometer rustig inlopen/dribbelen met zo nu en dan even wandelen. Vervolgens vindt loopscholing plaats, waarna de kern. De kern kan bestaan uit een duurloop, korte intervallopen of combinaties hiervan. De training wordt afgesloten met een kort spel, uitlopen en enkele strekoefeningen.

terug


Sport overdag (woensdagochtend) – recreatieve lopers

  • Trainer: Sake Jansma.
  • Tijd: 9.30 – 10.30 uur.
  • Leeftijd: (mannen en vrouwen)
  • Groepsgrootte: 12 personen.
  • Meedoen: De looptraining is geschikt voor alle niveaus.

Misschien heeft u de loopsport al ontdekt, maar komt het er ‘s avonds niet van. Iedere woensdag tussen 9.30 en 10.30 uur kunt u samen met anderen trainen om zo uw conditie te verbeteren. Er is aandacht voor loopscholing en we doen duurlopen en intervaltrainingen. Belangrijk is het sportplezier, de motivatie en uw zelfvertrouwen. Het einddoel is de sportprestatie .

Trainers

Neem voor meer informatie ook contact op met één van de trainers. Of mail naar trainersavimpala.nl.

Alien de Vries
Andrew Larasen 06 – 19055246
Dirk de Vries 0512 – 471 773 of 06 – 3732 2016
Dries Wedzinga 06 – 4041 7162
Herman Hofstee 06 – 5366 7520
Jan Bosgraaf 0512 – 523 956
Jan Woudstra 0512 – 523 281
Lizette van der Vegt 06 – 2333 4429
René Jaasma 06 – 5363 4947
Sake Jansma 06 – 8323 8151

terug

Sponsors